IFS har indgået endnu et strategisk AI-partnerskab, denne gang med Boston Dynamics der er verdens førende producent af mobile robotter. De to selskaber vil kombinere IFS styrker inden for AI- med Boston Dynamics selvkørende robotter og skabe et banebrydende inspektionssystem til Field Service Management.

Det er to pionerer på den globale AI-scene, der nu går sammen om at løfte barren for Field Service Management. IFS ligger i førerfeltet inden for agentbaserede forretningsløsninger, og Boston Dynamics har en tilsvarende rolle som producent af mobile robotter. Sammen vil de skabe en ny type Field Service Management-løsning, som kombinerer fysisk og agentbaseret AI. Løsningen vil gøre det lettere for virksomheder at forudsige servicebehov og vedligeholde deres anlægsaktiver.
Den første løsning er allerede en realitet og blev for nylig præsenteret på en AI-konference i New York. Her demonstrerede IFS og Boston Dynamics, hvordan de selvkørende inspektionsrobotter får markant udvidede evner, når de kobles med IFS’ agentbaserede AI. Robotterne opererer selvstændigt i felten og anvender blandt andet termiske kameraer til at inspicere industrielle anlæg og indsamle kritiske driftsdata i realtid, herunder overophedning, luft- og gaslækager, spændingsafvigelser og tryk- og flowproblemer. Dataene føres direkte ind i IFS’ AI-understøttede platform, hvor intelligente agenter analyserer dataene, træffer beslutninger og igangsætter målrettede handlinger.
-Anlægstunge virksomheder er under et konstant pres for at forbedre deres operationelle performance. Sammen med Boston Dynamics kan vi levere et fuldstændig autonomt system, der for første gang forbinder den fysiske og den digitale verden. IFS’ agentbaserede software omsætter robotternes observationer til konkrete handlinger, fra planlægning af forebyggende vedligeholdelse til prædiktiv fejlanalyse og automatisk identifikation af afvigelser. Data flyder fra felten ind i virksomhedens systemer, beslutninger træffes autonomt, og handlinger udføres tilbage i felten – alt sammen på én integreret platform, siger Chief Product Officer i IFS, Christian Pedersen.

Den fælles løsning fra IFS og Boston Dynamics er udelukkende tiltænkt brancher, hvor Field Service Management er forretningskritisk, herunder produktionsindustrien, energiforsyning, og andre anlægstunge sektorer. Løsningen forventes at give målbare forbedringer på områder som øget sikkerhed, højere effektivitet og større oppetid.
Kilde: IFS.

