På et globalt lanceringsevent den 10. marts løftede IFS sløret for den største produktlancering i selskabets historie. IFS Cloud samler alle IFS-produkter på én platform med alle de funktioner, en virksomhed behøver for at kunne organisere sine kunder, medarbejdere og aktiver. Virksomheder kan vælge dele af eller hele paletten fra ERP og CRM til HCM, EAM og FSM.
IFS Cloud er en unik platform baseret på én teknologi med en og samme brugeroplevelse, én datamodel og én supportløsning. Platformen forenkler og giver valgmuligheder til virksomheder, der ønsker at implementere nye forretningsmodeller, få bedre kontrol over deres omkostninger, ekspandere hurtigere og servicere deres kunder bedre.
Virksomheder, der ønsker at skalere, kan nemt tilføje ny funktionalitet og nye moduler, når det passer ind i strategien. Den samme fleksibilitet finder man i selve implementeringen. Selvom IFS Cloud er udviklet til skyen, kan platformen også implementeres on-premise på en hvilken som helst lokation. Modsat andre løsninger har man adgang til den samme funktionalitet og brugeroplevelse, uanset hvilken model af IFS Cloud, man vælger.
Ingen integrationer
Hvor mange konkurrerende løsninger er baseret på komplekse og fordyrende integrationer, er IFS Cloud designet, så det er både nemmere og billigere at købe, implementere, bruge og opdatere ens software. IFS Cloud opdateres med nye versioner to gange årligt, hvilket giver kunderne frihed til at flytte over på den nyeste version, når deres virksomhed er klar til det.
-Vejen til digital transformation er ikke enkel. De fleste virksomheder er komplekse og har indviklede værdikæder. Det er grunden til, at så få virksomheder lykkes med digital transformation, og at endnu færre softwareleverandører tilbyder værktøjerne, der er forudsætningen for at få succes. Vores allervigtigste opgave er at levere værdi til vores kunder. Vi ønsker at udstikke en klar retning for, hvordan de kan implementere nye forretningsmodeller, styrke deres konkurrencekraft og vinde, siger CEO i IFS, Darren Roos.
-Vores kunders overordnede mål er at effektivisere, kontrollere omkostninger og udvikle bedre produkter og services. Cloud-løsninger er en forudsætning for at realisere de mål. Digitale innovationer skal være lette at tage i brug. De skal være indlejret i de daglige forretningsprocesser, og jeg er sikker på, at IFS vil få succes, hvor andre har fejlet. IFS Cloud er unik og bygget op om kunden i centrum og kundeoplevelser. Jeg er stolt over, at vi igen leverer den værdi, som sætter vores kunder i stand til at levere deres Moment of Service, siger Darren Roos.
Indlejret innovation
IFS Cloud er designet med digitale innovationer, og arkitekturen omfatter nye og forbedrede application services, som kan udnyttes på tværs af alle IFS-produkter og industrier. Det gør det enklere og billigere for virksomheder at drage fordel af teknologier som Machine Learning (ML), augmentet og mixed reality (AR/MR), kunstig intelligens (AI) og Internet of Things (IoT). Alt er klar til brug – out-of-the-box.
En række kunder fra forskellige brancher har allerede taget IFS Cloud i brug. Det gælder bl.a. finske Cimcorp Group, som er en førende producent af robotter og automationssystemer.
-Produktionsindustrien er meget dynamisk og konkurrencepræget. Derfor er vi konstant på udkig efter teknologier, der sætter os i stand til at arbejde smartere og hurtigere end vores konkurrenter. Vækst er klart et mål, men vi er en global virksomhed, og derfor skal vi have gennemsigtighed i den globale drift, så vi kan målrette vores effektiviseringer, kontrollere udgifterne og identificere nye måder at skabe værdi for vores kunder. IFS Cloud er en platform med næstegenerations teknologi, som bygget til vores branche. Det giver os mulighed for at indfri vores mål og flankere konkurrenterne, siger teknologidirektør i CimCorp, Jyrki Anttonen.
-IFS Cloud er designet til at opfylde vores kunders behov, når de skifter til digitale forretningsmodeller. Det har vi haft for øje under hele udviklingsforløbet, som strakte sig over to år. Vi anerkender, at IFS Cloud vil være afgørende for, at vores kunder får succes, og det har formet vores tilgang på flere områder: Det skal være muligt at træffe hurtige og dataunderstøttede beslutninger baseret på en enkelt datamodel, det skal være muligt at være helt åben ved hjælp af native APIs, og det skal være muligt at levere en forbedret brugeroplevelse, siger Chief Product Officer i IFS, Christian Pedersen.
Lanceringen af IFS Cloud omfatter også den første installation af IFS Lifecycle Experience. Applikationen indeholder en portal, hvor brugerne kan kontrollere applikationen gennem flere kontaktpunkter med adgang til information, værktøjer og kode.
IFS udvikler og leverer forretningssystemer til kunder over hele verden. IFS’ kunder er primært producerende virksomheder, virksomheder der vedligeholder anlæg og servicefokuserede virksomheder. IFS’ branchespecifikke produkter er samlet på én platform, er forbundet til én datamodel og har indlejret digital innovation, som sætter virksomheder i stand til at yde deres bedste over for deres kunder. IFS kalder det Moment of Service. I kraft af sin dybe brancheekspertise og et voksende økosystem er IFS en anerkendt leder i sin branche og den mest anbefalede ERP-leverandør. IFS har 4.000 medarbejdere og mere end 10.000 kunder verden over.