Automationshuset Bila A/S overtager serviceafdelingen hos automationsvirksomheden Blaaholm. Med opkøbet styrker Bila sin position inden for service og support på automatiseret produktionsudstyr, og planen er at etablere et lokalt kontor i Varde til servicering af Blaaholms nuværende kunder og Bilas kunder i Syddanmark. Opkøbet er et godt match til Bilas ekspansion inden for global service, ligesom der er god synergi med virksomhedens eksisterende Wind Solutions division.
Opkøbet sker som følge af en rekonstruktion hos Blaaholm. Blaaholm er specialister inden for kundetilpassede automationsløsninger og arbejder inden for fire forretningsområder, herunder serviceafdelingen, der består af 12 medarbejdere.
-Vi investerer i produkter eller mennesker, og i dette tilfælde tilføjer vi nogle vigtige kompetencer til vores organisation. I forbindelse med rekonstruktionen fik vi mulighed for at møde medarbejderne i serviceafdelingen, og de gjorde et stærkt indtryk. Det er meget dedikerede og kompetente medarbejdere med værdier, der passer godt til Bilas virksomhedskultur, så vi glæder os meget til at starte samarbejdet, siger Per Bech Rasmussen, CEO for Bila Automation.
Størstedelen af de lokale arbejdspladser i serviceafdelingen bibeholdes efter overtagelsen, og tidligere servicechef hos Blaaholm, Mikael Schade, fortsætter i jobbet som afdelingsleder i Varde. Afdelingen bliver en del af Bilas globale Service & Support team under ledelse af Michael Andie Pedersen, Director of Global Service i Bila A/S.
Opkøbet af Blaaholms serviceafdeling er en del af Bila-koncernens internationale vækststrategi om at opnå en milliardomsætning. Virksomheden har for nylig opkøbt Reo-Pack, og i 2017 blev Dan-Palletiser i Vemmelev også tilføjet til produktprogrammet.