Hvert andet år spørger analyseinstituttet Bishop & Associates en lang række europæiske virksomheder, hvor tilfredse de er med deres leverandører. Det fører til en ”hitliste”, hvor en samlet pointgivning placerer de enkelte – globale – leverandører af forbindelsesteknik i forhold til hinanden.
I 2017-undersøgelsen er de enkelte virksomheder blevet vurderet af imellem 31 og 179 kunder, hvad der giver et meget fint statistisk grundlag.
I år er ODU blevet nomineret som den fjerdebedste europæiske leverandør af forbindelsesteknik. Det er den samme placering, som virksomheden opnåede i 2015 – denne gang dog med en lidt højere pointscore (4.605 points), hvilket også ligger pænt over gennemsnittet på 4.243 points for de i alt 34 evaluerede virksomheder.
Det placerer dermed også ODU over branchekolleger som Harting (7. plads), LEMO SA (9. plads), Fischer Connectors (11. plads) og Huber+Suhner (12. plads).
Scoren er resultatet af en række detaljerede spørgsmål, og ODU har i den forbindelse opnået en række fine individuelle placeringer: ODU har opnået en førsteplads i kategorien ”Effektivitet ved håndtering af problemer”, tre andenpladser for ”Turn-around tid for nye konnektorløsninger”, ”Support uden for salget” og ”Kundeservice” samt en tredjeplads inden for ”Teknisk support”.
Samlet set er den fine placering et skulderklap fra en lang række tilfredse kunder. Men virksomheden hviler ikke på laurbærrene, og forhåbentlig kan man ved den næste undersøgelse af kundetilfredshed fra Bishop & Associates komme endnu længere op ad rangstigen. For den gode kundeoplevelse ligger i høj grad ODU på sinde; hele vejen igennem design-, salgs-, og supportprocesserne – også efter varen er leveret.