Efter motorkoncernen Nidecs overtagelse af motorproducenten Leroy-Somers danske og skandinaviske afdelinger, varsler koncernen nu en meget mere aktiv og udfordrende tilgang til specielt OEM-markedet.
Nidec-koncernen, der blev startet af fire ingeniører i en japansk garage for 40 år siden, er på få årtier vokset til én af de helt store globale spillere – med ejerskabet af over 300 virksomheder og mere end 110.000 medarbejdere på verdensplan.
Sidste år producerede Nidec-koncernen således ikke mindre end 5.000.000.000 elmotorer – lige fra små præcisionsmotorer til industrielle elmotorer og generatorer. Eller som Nidec selv formulerer det: ”We produce everything that spins and moves”.
En af grundene til Nidecs succes skal findes i den aktive og kontante tilgang til markedet, kunderne og konkurrenterne, hvor Nidec altid søger at matche markedet på pris, kvalitet, teknologi og logistik.
Nye priser – samme kvalitet
-Efter Leroy-Somer i Danmark blev overtaget af Nidec, har vi ændret på vores tilgang til markedet og måden, vi sælger og opererer på. Specielt på OEM-markedet, hvor vi nu vil opleves meget mere kontante og konkurrencemindede, fortæller salgsdirektør Claus Bergø fra Leroy-Somer i Odense.
Helt konkret vil man opleve Leroy-Somer betydeligt mere konkurrencedygtig på standard motorprogrammerne efter filosofien: nye priser, samme kvalitet – test os.
Hertil kommer tilbuddet om hurtig levering fra lager eller kort produktions- og leveringstid – uanset hvor mange motorer kunden bestiller.
-Vi har store forventninger på specielt OEM-markedet, hvor vi nu virkelig kan matche kundernes ønsker og forventninger til pris, kvalitet og ikke mindst levering, afslutter Claus Bergø.