Det globale serviceselskab Anticimex, som er specialist inden for skadedyrskontrol, har mere end 20.000 digitale rottefælder installeret verden over. For at styrke kundeservice yderligere lancerer virksomheden nu Anticimex Smart. Det nye koncept betyder, at de digitale fælder udstyres med sensorer og kobles til internettet og automatisk sender data om bevægelser, fangst og batteriniveau.
Det nye koncept er baseret på IFS’ IoT Business Connector og Microsoft Azure, som indsamler data fra de digitale rottefælder i skyen og gør dem tilgængelige i IFS Applications. I den første fase har Anticimex forbundet tæt ved 3.000 digitale fælder i Finland til IFS’ IoT-løsning.
Når IoT-dataene kommer ind i IFS Applications, skabes der automatisk en serviceforespørgsel, og en servicetekniker sendes ud, når analyserne eksempelvis viser, at batteriniveauet er lavt eller en fælde er fuld og skal tømmes. Med IFS IoT Business Connector automatiseres hele processen, hvilket giver Anticimex mulighed for at handle proaktivt. Det giver både en bedre kundeservice og en mere effektiv proces.
I næste fase skal Anticimex lancere IFS IoT Business Connector i flere lande med henblik på at understøtte Smart-initiativet. Virksomheden vil også implementere IFS Mobile Workforce Scheduling™ for at optimere serviceteknikernes arbejds- og ruteplanlægning og dermed optimere kundeservicen yderligere.
-Det her er en ren digital transformation for Anticimex. Vi ser et stort potentiale i at bruge IoT og at tilbyde intelligente løsninger til skadedyrskontrol. Det øger kundeværdien, sparer tid og penge og reducerer miljøbelastningen. Ved at sende data fra sensorerne via IFS IoT Business Connector til IFS Applications kan vi reagere meget hurtigere på servicebehovet og arbejde proaktivt for at forebygge problemer, inden de opstår, siger Daniel Spahr, CIO i Anticimex.
-Samarbejdet med Anticimex er et meget godt eksempel på, hvordan vi hjælper vores kunder med at implementere en IoT-løsning, som ikke bare indsamler, men også analyserer data. På baggrund heraf kan virksomheden skabe automatiske handlinger og derved etablere en mere serviceorienteret og omkostningseffektiv organisation, siger Dan Matthews, CTO i IFS.
Om virksomhederne
Anticimex er et moderne serviceselskab inden for skadedyrskontrol, fødevaresikkerhed, fugtkontrol, husinspektioner og brandsikring. Gennem forebyggende foranstaltninger, ny teknik og holdbare løsninger skaber Anticimex sunde miljøer for både virksomheder og privatpersoner rundt om i verden. Anticimex har ca. 4.000 ansatte i 17 lande og 2,5 millioner kunder på globalt plan.
IFS™ er en førende global leverandør af ERP (Enterprise Ressource Planning), EAM (Enterprise Asset Management) og ESM (Enterprise Service Management) løsninger. IFS, som blev etableret i 1983, giver kunder i prioriterede brancher bedre kontrol over deres virksomhed og hjælper dem med at blive mere fleksible og bedre forberedte på at håndtere markedsudfordringer. IFS beskæftiger 3.300 medarbejdere og understøtter mere end en million brugere på verdensplan via lokale kontorer og et voksende partnernetværk.