Element Logic introducerer som de første i Danmark et Automation-as-a-Service (AaaS)-koncept: En abonnementsbaseret forretningsmodel, der gør det muligt for virksomheder at leje et AutoStore-robotlager og tilhørende software i stedet for at købe anlægget upfront.

AutoStore-teknologien er igennem de sidste ti år for alvor rykket ind i de danske virksomheder, og nu gør verdens førende AutoStore-partner, Element Logic, teknologien endnu mere tilgængelig.
Element Logic introducerer nemlig nu som de første et Automation-as-a-Service-koncept (AaaS), som kort fortalt giver kunderne mulighed for at leje et AutoStore-anlæg med tilhørende software i stedet for at købe anlægget upfront.
Med AaaS får kunderne således en skræddersyet automationsløsning, der inkluderer hardware, software, vedligeholdelse, reservedele, ekspert-support og løbende optimering – samlet i én fleksibel service mod en fast månedlig ydelse.
-Med Automation-as-a-Service fjerner vi barriererne for lagerautomation, så kunderne kan skalere med tillid – uden forudgående investeringer, med reduceret driftsrisiko og mindre belastning af interne ressourcer. Alt sammen designet til at levere det, der betyder mest: maksimal produktivitet, fortæller Stian Hagen, Concept Architect hos for Element Logic.
Reducerer kompleksiteten
AaaS-konceptet er særligt målrettet vækstvirksomheder, 3PL-udbydere og øvrige virksomheder, der ønsker en fleksibel og tryg måde at automatisere deres logistik på. Med nul CapEx, hurtig ROI og garanteret ydeevne kan kunderne nemt tilpasse kapaciteten til deres udvikling uden at investere store summer i anlæg eller tage langsigtede risici.
-Med AaaS ligger den langsigtede risiko hos os som tjenesteudbyder og ikke hos kunden – Element Logic er ansvarlig for både finansieringen og udnyttelsen af udstyret gennem hele dets livscyklus, siger Kristian Rosseland, Vise President hos Element Logic Financial Service.
2.700 anlæg alene i Danmark
AutoStore er en teknologi, der blev udviklet i Norge i 1990’erne. I dag anvendes teknologien af et bredt spænd af danske virksomheder på tværs af en række industrier, herunder virksomheder som Matas, Ahlsell, Proshop, thansen og Hummel.
Element Logic var de første til at installere et AutoStore-anlæg og er i dag verdens førende AutoStore-partner på verdensplan. Alene i Danmark står virksomheden bag cirka 55 anlæg og i alt over 2.700 robotter.
-Vi har været med til at drive og udvikle markedet for lagerautomation gennem flere årtier, så derfor er det også kun logisk, at vi nu introducerer markedet for en ny forretningsmodel som gør lagerautomation endnu mere tilgængeligt for danske virksomheder, slutter Nikolaj Bjørn Eriksen, administrerende direktør for Element Logic Danmark.